Oszczędność energii dzięki zoptymalizowanej geometrii bieżnika

Rolki prowadzące do dużych obciążeń FALBN 75x20/17H7-23-921539

Klient

Ta mieszcząca się w Austrii firma od 15 lat opracowuje i produkuje rozwiązania dla intralogistyki. Jej specjaliści ds. zarządzania łańcuchem dostaw, technicy automatyzacji oraz programiści wykonują złożone zadania związane z planowaniem, optymalizacją i wdrażaniem obiektów logistycznych.


Wyzwanie

W ramach projektu głównego wykonawstwa określono, że bezobsługowy system transportowy (AGV) stanowić będzie najbardziej praktyczne rozwiązanie w zakresie obsługi wewnętrznego przepływu materiałów. Klient wybrał dostawcę po przeprowadzeniu dokładnej analizy rynkowej. Jednak klient nie był zadowolony ze sposobu integracji systemu AGV w ramach układu przepływu materiałów przyszłego użytkownika. Klient zdecydował się zatem opracować własny system AGV. Firma poszukiwała kół napędowych zdolnych do obsługi maksymalnego obciążenia 1000 kg na urządzenie transportowe przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności energetycznej. Każdy z bezobsługowych wózków paletowych wymaga czterech zespołów napędowych i kierujących, z których każdy jest wyposażony w dwa koła. Klient chciał zastosować akumulatory LiFePo4 (akumulatory litowo-żelazowo-fosforowe) pod kątem magazynowania energii.


Nasze rozwiązanie

Koło prowadzące do dużych obciążeń FALBN 75x20/17H7-23-921539

Najlepszym materiałem bieżnika do tego zastosowania był elastomer poliuretanowy Blickle Besthane®. Bieżnik ten charakteryzuje się niezwykle małym oporem toczenia. Zmiana twardości z 92 na 96 w skali Shore A oraz optymalizacja i poprawienie konturu bieżnika umożliwiło uzyskanie większej nośności.


Rezultat

Próbne rolki dostarczone przez Blickle w stu procentach przeszły przeprowadzone przez klienta testy. Rozwiązanie firmy Blickle zapewniało także najlepszą wydajność energetyczną. Klient ponowił zamówienie w roku 2018.


Zalety produktu i informacje techniczne FALBN 75x20/17H7-23-921539

  • Bieżnik z poliuretanu Blickle Besthane® o twardości 96 w skali Shore A oraz poprawionym konturze pod kątem zoptymalizowanego toczenia i oporu skrętu
  • Wysoka nośność 195 kg na rolkę przy prędkości 5 km/h
  • Wytrzymała tarcza rolki z aluminium z wpustem w piaście o szerokości 5JS9, Ø otworem pod oś 17H7 oraz czterema otworami centralnymi do mocowania pod kątem określonego zastosowania