ErgoMove® 2000

Kokpit i jego funkcje

Kokpit systemu ErgoMove® 2000 jest dostępny w dwóch wersjach. Wersja z jedną manetką obrotową jest przeznaczona przede wszystkim do zastosowań wymagających jazdy w linii prostej na duże odległości. Ponadto kokpit z dwiema obrotowymi manetkami zapewnia możliwość łatwego manewrowania ciężkimi ładunkami nawet w ciasnych przestrzeniach. W wariancie ErgoMove® 2000P dostępna jest również wersja plug&play z ergonomicznym uchwytem, zintegrowanym sterowaniem i wymiennymi bateriami.

Kokpit – wersje

  • 1 Łatwa obsługa

    System ErgoMove® 2000 można obsługiwać przy użyciu manetki obrotowej. Działanie manetki decyduje o momencie obrotowym dwóch napędzanych zestawów kołowych stałych. W zależności od trybu sterowanie dwoma zestawami kołowymi odbywa się w sposób synchroniczny lub indywidualny. W uchwyt eksploatacyjny wbudowano także działający w oparciu o wykrywanie dłoni zintegrowany czujnik do odblokowywania elektromechanicznego hamulca czuwakowego.

  • 2 Awaryjne zatrzymanie

    W sytuacjach niebezpiecznych elektryczny układ napędowy można wyłączyć, korzystając z dobrze widocznego i szybko dostępnego wyłącznika awaryjnego. Uruchamia on elektromechaniczny elektromechaniczny hamulec czuwakowy i powoduje zatrzymanie systemu ErgoMove® 2000.

  • 5 Klakson

    Klakson ErgoMove® 2000 jest podłączony do skrzynki sterowniczej za pomocą 1,5-metrowego przewodu i może być umieszczony w dowolnym miejscu wózka. W istotny sposób przyczynia się do bezpieczeństwa transportu towarów i dlatego jest niezbędny do uzyskania ważnej deklaracji CE.

  • 6 Tryb „I” i „II” 

    Wersja z jedną manetką obrotową:

    Tryb I: Jazda do przodu, jazda do tyłu 2 km/h

    Tryb II: Jazda do przodu 4 km/h, jazda do tyłu 2 km/h.

     

    Wersja z dwiema manetkami obrotowymi:

    Tryb I: Sterowanie obydwoma silnikami jest zintegrowane (jazda do przodu 4 km/h, jazda do tyłu 2 km/h)

    Tryb II: Sterowanie obydwoma silnikami odbywa się indywidualnie z użyciem odpowiedniej manetki obrotowej (jazda do przodu, jazda do tyłu 2 km/h).

  • 7 Skrzynka sterownicza / akumulator  

    Skrzynka sterownicza zawiera akumulator i jednostkę sterującą ErgoMove® 2000 oraz stanowi połączenie między kołami napędowymi a kokpitem. System ErgoMove® 2000 stworzono z użyciem najnowszej generacji technologii akumulatorów. Przy pełnym naładowaniu akumulator może uruchomić system 500 razy z obciążeniem 2000 kg. Ładowanie trwa około czterech godzin (90% pojemności).

  • 9 Ochrona przed przygnieceniem

    Ochrona przed przygnieceniem w przypadku systemu ErgoMove® 2000 jest realizowana za pomocą wrażliwego na nacisk przycisku grzybkowego. Jeśli przycisk dotknie operatora i zostanie przyciśnięty, wózek cofnie się nieco w przeciwnym kierunku.

Kokpit Variant ErgoMove 2000P

  • 1 Intuicyjne sterowanie

    Ergonomiczny uchwyt ze zintegrowanym czujnikiem zasilania wykrywa siłę użytą przez operatora w dwóch wymiarach: przód/tył, lewo/prawo. Siła ta jest przekształcana w sygnały sterujące, które wspomagają kierowanie. To z kolei zapewnia prostą i intuicyjną obsługę. Kokpit z dwoma obrotowymi manetkami umożliwia sterowanie napędzanymi zestawami kołowymi za pomocą manetek. W tej wersji silniki są sterowane synchronicznie, gdy są obsługiwane jedną ręką, i indywidualnie, gdy obsługiwane są dwiema rękami. Obsługa dwiema rękami ułatwia manewrowanie ładunkami, nawet w ograniczonych przestrzeniach.

  • 2 Zwalnianie awaryjne

    W razie potrzeby do zwolnienia hamulca czuwakowego można użyć przełącznika kluczykowego. Umożliwia to przemieszczanie wózka bez zasilania.

  • 3 Wskaźnik poziomu akumulatora (a) i akumulatory wymienne (b)

    Jednostka akumulatorowa ma standardowe akumulatory wymienne, które można szybko wymienić za pomocą prostego mechanizmu wtykowego. Dzięki temu zapewniona jest ciągła praca.

  • 4 Tryb „Żółw” / „Zając”

    W trybie żółwia system porusza się do przodu z prędkością 2 km/h i wstecz 2 km/h.

    W trybie zająca system porusza się do przodu z prędkością 4 km/h i wstecz 2 km/h.

  • 5 Klakson

    Zarówno wersja z czujnikiem zasilania, jak i z manetką są wyposażone w klakson. Jest on zintegrowany z kokpitem. W istotny sposób przyczynia się do bezpieczeństwa transportu towarów i dlatego jest niezbędny do uzyskania ważnej deklaracji CE.

  • 6 Ochrona przed przygnieceniem

    Ochrona przed przygnieceniem w przypadku ergonomicznego uchwytu z obrotowymi manetkami jest realizowana za pomocą wrażliwego na nacisk przycisku grzybkowego. Jeśli przycisk dotknie operatora i zostanie przyciśnięty, wózek cofnie się nieco w przeciwnym kierunku. W przypadku ergonomicznego uchwytu z czujnikiem zasilania czujnik ten pełni funkcję zabezpieczenia przed zakleszczeniem. Uchwyt może wykryć bardzo małe siły (przy 1000 kg wymagane jest maks. 28 N).

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych produktach ErgoMove® lub umówić się na prezentację?

Możesz zadzwonić do naszych specjalistów ErgoMove® pod numer +48 695765061 lub wysłać wiadomość e-mail na adres ergomove@promag.pl.