The-Best-of-German-Mittelstand_2

Blickle w Leksykonie “The Best of German Mittelstand”

Niemieckie wydawnictwo ekonomiczne Deutsche Standards EDITIONEN z Kolonii zaprezentowało dwa tomy leksykonu w języku angielskim zatytułowanego „The Best of German Mittelstand“. Wydarzenie miało miejsce 25 sierpnia 2015 r. z okazji corocznego Dnia Gospodarki w ramach Konferencji Ambasadorów organizowanej przez Urząd Spraw Zagranicznych Republiki Federalnej Niemiec w Berlinie. Publikacje te zawierają wpisy traktujące o 100 wybranych, reprezentatywnych podmiotach będących symbolem odpowiedzialnego i niezwykle skutecznego prowadzenia biznesu. Umożliwiają nam wgląd w wyjątkowy na skalę światową krajobraz niemieckich przedsiębiorstw.

Tom „THE FAMILIY BUSINESSES“ nawiązuje do publikacji pt. „Lexikon der deutschen Familienunternehmen“ (pol. „Leksykon niemieckich firm rodzinnych“) z 2014 roku. Można tu znaleźć opis blisko 100 przedsiębiorstw rodzinnych, który zawiera informacje o ich historii, sposobie zarządzania, wpływie rodziny, o tym, jakie są główne założenia ekonomiczne i strategiczne tych firm, a także w jaki sposób angażują się społecznie.

Tom zatytułowany „THE WORLD MARKET LEADERS prezentuje prawie 100 wybranych niemieckich przedsiębiorstw, które aspirują do miana liderów rynku światowego. Książka ma na celu zwrócić uwagę społeczności międzynarodowej na średniej wielkości przedsiębiorstwa, którym jako „Najlepszym z Najlepszych“ w ich segmencie rynkowym udało się przebić na globalny rynek. Ten tom jest kolejnym po „Leksykonie niemieckich liderów rynku światowego“, którego nowe wydanie pojawiło się wiosną 2015 roku.

Podobnie jak w niemieckojęzycznych wydaniach leksykonów, w obu powyższych tomach znalazł się też wpis o firmie Blickle. Spółka Blickle, będąca trzecim co do wielkości producentem kół i zestawów kołowych na świecie, stawiała swoje pierwsze kroki w biznesie, produkując koła do taczek, a w ciągu ostatnich 60 lat rozrosła się do rozmiarów "globalnego gracza", zatrudniającego ponad 750 pracowników na całym świecie.