Wersje / wyposażenie
Systemy blokujące
Blokada koła i głowicy skrętnej Blickle
Systemy blokujące uniemożliwiają zestawom skrętnym toczenie się i skręcanie podczas postoju (blokada koła i głowicy skrętnej). Stosowane są systemy blokujące „przednie”, „tylne”, „stacjonarne” i „centralne”. „Przednie” systemy blokujące są umieszczone w części przedniej względem kierunku jazdy. „Tylne” systemy blokujące są montowane do zestawów kołowych w tylnej części wózka. Systemy blokujące „stacjonarne” nie obracają się z głowicą skrętną i przez cały czas pozostają w tym samym położeniu. „Centralne” systemy blokujące wykorzystują jedną dźwignię do blokowania jednego lub więcej zestawów kołowych urządzenia transportowego.
Siły blokowania ulegną zmniejszeniu w przypadku stosowania koła / opony o bardzo miękkim bieżniku np. kół z serii VW, VWPP, P, PK, PS).
Blokady Blickle
Różnica między systemem blokującym
a hamulcem polega na tym, że system blokujący
jest używany do utrzymywania urządzenia
transportowego w miejscu podczas postoju.
Hamulca można użyć do zmniejszenia prędkości
urządzenia transportowego, gdy jest ono
w ruchu. Hamulce mogą być także używane jako
blokady.
Blokada koła i głowicy skrętnej
„stop-fix” Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -FI)
Blokada koła i głowicy skrętnej
„stop-top” Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -ST)
Blokada Blickle koła i głowicy
skrętnej „ideal-stop”
(rozszerzenie do symbolu: -IS)
Do zestawów kołowych aparaturowych,
zestawów kołowych do urządzeń transportowych
i do dużych obciążeń
Ten „tylny” system blokujący wykorzystuje
mechanizm ścisłego dopasowania kształtowego (seria LUH: mechanizm siłowy), by zapobiec
obracaniu się głowicy skrętnej. Koło jest blokowane
przy pomocy siłowego, stabilnego mechanizmu
blokującego, który ma zapewniać maksymalne
bezpieczeństwo i wytrzymałość.
Głowica skrętna jest blokowana poprzez wzębienie
sprężyny blokady w ząbkowanie panwi łożyska.
Do zablokowania koła dochodzi również dzięki
specjalnemu kształtowi sprężyny (seria LUH: siłowy
mechanizm blokujący głowicy skrętnej).
W przypadku serii obudów LK, LKX (od koła
o średnicy (Ø) 125 x 50 mm), LUH i LH siłę nacisku
można regulować.
Ten system blokujący ma na celu zminimalizowanie
promienia skrętu.
Do zestawów kołowych do urządzeń
transportowych i zestawów kołowych do dużych
obciążeń
Ten „przedni” system blokujący wykorzystuje siłowy
mechanizm blokujący, by zapobiec obracaniu się
głowicy skrętnej.
Koło jest blokowane przy pomocy siłowego,
stabilnego mechanizmu blokującego, który ma
zapewniać maksymalne bezpieczeństwo
i wytrzymałość.
Siłę nacisku można regulować.
Promień skrętu dźwigni blokady zwykle znajduje się
w zasięgu obrotu koła.
Do zestawów kołowych do urządzeń
transportowych i zestawów kołowych do dużych
obciążeń
Dźwignia blokady tego „stacjonarnego” systemu
blokującego zawsze znajduje się w tej samej pozycji
– nie obraca się z zestawem skrętnym. System
siłowy zapobiega obracaniu się głowicy skrętnej.
W przypadku niektórych serii i rozmiarów zestawów
kołowych wykorzystywany jest zarówno mechanizm
siłowy, jak i mechanizm ścisłego dopasowania
kształtowego. Koło jest blokowane przy użyciu siłowego
mechanizmu blokującego koła, który ma zapewniać
maksymalną stabilność, bezpieczeństwo
i wytrzymałość.
W przypadku serii zestawów kołowych do urządzeń
transportowych L, LH i LK (od średnicy koła
Ø 150 mm) siłę nacisku można regulować.
Standardowo dźwignia blokady do wersji
„ideal-stop” ma dwa otwory. Umożliwia
to połączenie dwóch zestawów skrętnych lub korzystanie z ramienia dźwigni w celu
jednoczesnego obsługiwania dwóch dźwigni
blokady.
Zestawy kołowe z seriami obudów LK i LH z tym
systemem blokującym mają wysokość całkowitą
zwiększoną o 17 mm w porównaniu z zestawami
kołowymi, które nie mają systemu „ideal-stop”.
Dostępna jest płyta adaptacyjna z tworzywa
sztucznego (symbol: AP3-17), która ma za zadanie
wyrównanie wysokości całkowitej w zestawach
kołowych bez tego systemu. Szczegóły
w „wersje / wyposażenie” na odpowiednich
stronach.
Blokada centralna
Blickle „central-stop”
(rozszerzenie do symbolu: -CS...)
Blokada centralna
Blickle „central-stop“
(rozszerzenie do symbolu: -CS...)
Blokada koła „Radstop“ Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -RA)
Blokada koła „Radstop“ Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -RAH)
Do zestawów kołowych do urządzeń
transportowych z serii LE i LK
Ten system blokujący wykorzystuje siłowy
mechanizm blokujący, by zapobiec obracaniu się
głowicy skrętnej.
Koło jest blokowane przy pomocy siłowego,
stabilnego mechanizmu blokującego, który ma
zapewniać maksymalne bezpieczeństwo
i wytrzymałość.
Cechą wyróżniającą ten system blokujący jest to,
że przy użyciu dźwigni można zablokować
jednocześnie dwa lub więcej zestawów kołowych
na urządzeniu transportowym.
Długość dźwigni blokady można dostosować tak,
by zapewnić komfortowe zwalnianie i uruchamianie
blokady. Kolejną cechą jest mały kąt uruchamiania
i zajmująca niewiele miejsca konstrukcja obudowy
mechanizmu blokady. Obudowa mechanizmu
blokady nie obraca się z zestawem skrętnym.
Do zestawów kołowych do urządzeń
transportowych i zestawów kołowych do dużych
obciążeń z serii L i LH
Ten system blokujący wykorzystuje siłowy
mechanizm blokujący, by zapobiec obracaniu się
głowicy skrętnej. Ta siłowa blokada głowicy skrętnej
wspierana jest przez system ścisłego dopasowania
kształtowego.
Koło jest blokowane przy pomocy siłowego,
stabilnego mechanizmu blokującego, który ma
zapewniać maksymalne bezpieczeństwo
i wytrzymałość.
Cechą wyróżniającą ten system blokujący jest to,
że przy użyciu dźwigni można zablokować
jednocześnie dwa lub więcej zestawów kołowych
na urządzeniu transportowym.
Długość dźwigni blokady można dostosować tak,
by zapewnić komfortowe zwalnianie i uruchamianie
blokady. Kolejną cechą jest mały kąt uruchamiania
i zajmująca niewiele miejsca konstrukcja obudowy
mechanizmu blokady. Obudowa mechanizmu
blokady nie obraca się z zestawem skrętnym.
Siłę nacisku można regulować.
Do zestawów kołowych do dużych obciążeń oraz
zestawów kołowych aparaturowych
i kompaktowych (obsługiwana nożnie)
Ten system blokujący wykorzystuje siłowy
mechanizm blokujący koła, który ma zapewniać
maksymalną prostotę, stabilność, bezpieczeństwo
i wytrzymałość. Blokadę koła obsługuje się stopą.
Wytwarza ona niezwykle duże siły blokujące,
by zabezpieczyć nawet najcięższe ładunki.
System blokuje oba koła w układzie podwójnych
zestawów kołowych.
Blokada „Radstop” wykorzystywana jest jako
przedni system blokujący do zestawów kołowych do
dużych obciążeń oraz jako tylny system blokujący
do zestawów kołowych aparaturowych i zestawów
kompaktowych.
Do zestawów kołowych do dużych obciążeń
(obsługiwana ręcznie)
Ten system blokujący wykorzystuje siłowy
mechanizm blokujący koła, który ma zapewniać
maksymalną prostotę, stabilność, bezpieczeństwo
i wytrzymałość. Blokadę koła obsługuje się ręcznie.
Wytwarza ona niezwykle duże siły blokujące,
by zabezpieczyć nawet najcięższe ładunki. System
blokuje oba koła w układzie podwójnych zestawów
kołowych.
Hamulce / stopy blokujące / stopy unoszące
Hamulec bębnowy Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -TB / -TBL /
-TBR)
Hamulec czuwakowy Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -TML / -TMR)
Stopa blokująca Blickle
(symbol: FF...)
Stopa unosząca Blickle
(symbol: -WH...)
Działanie tego hamulca polega na dociskaniu dwóch
zintegrowanych z kołem szczęk hamulcowych
do tarczy koła pełniącej funkcję bębna
hamulcowego.
Hamulec bębnowy zapewnia wysoki poziom
skuteczności hamowania, mimo iż do jego
uruchomienia potrzebna jest niewielka siła. Hamulec
można obsługiwać przy użyciu różnych elementów
sterujących, takich jak ramię dźwigni lub linka.
Dzięki zamkniętej obudowie szczęki hamulcowe są
w znacznym stopniu chronione przed korozją
i zanieczyszczeniami. Gwarantuje to, że działanie
hamulca pozostaje niezmienne, niezależnie
od wilgotności i zanieczyszczenia toru jazdy.
Patrz Hamulec bębnowy w sekcji Rozwiązania specjalne.
Hamulec czuwakowy jest podobny do hamulca
bębnowego, ale w stanie nieuruchomionym
do hamowania wykorzystywana jest w nim zintegrowana
sprężyna. Hamulec można zwolnić przy użyciu
ramienia dźwigni lub linki.
Dla hamulców czuwakowych dostępne są wersje
lewa (rozszerzenie do symbolu: -TML) i prawa
(rozszerzenie do symbolu: -TMR). Hamulce
czuwakowe są również dostępne dla zestawów
skrętnych. Hamulce czuwakowe bez blokady
głowicy skrętnej mają rozszerzenie do symbolu
-TM13, a hamulce czuwakowe z blokadą głowicy
skrętnej rozszerzenie do symbolu -TTM13.
Patrz Hamulec czuwakowy w sekcji Rozwiązania specjalne.
Stopy blokujące utrzymują urządzenia transportowe
w pozycji postojowej. Są one montowane
bezpośrednio do urządzenia transportowego.
Naciśnięcie dźwigni blokady częściowo odciąża
urządzenie transportowe bez jego podnoszenia.
Przy uruchomieniu stopa blokująca ugina się o około
10 mm. Maksymalny nacisk na powierzchnię
kontaktową w połączeniu z odpowiednimi skrętnymi
i stałymi zestawami kołowymi wynosi ok. 60 kg.
Ocynkowane galwanicznie, pasywowane
na niebiesko, nie zawierają chromu 6 (Cr6).
Patrz Stopa blokująca w sekcji Rozwiązania specjalne.
Symbol |
Wysokość |
Wysokość |
||
FF 100-1 |
108 |
138 |
||
FF 125-1 |
133 |
163 |
||
FF 125 |
142 |
180 |
||
FF 150 |
170 |
208 |
||
FF 160 |
175 |
213 |
||
FF 200 |
217 |
255 |
Stopy unoszące Blickle wykorzystywane są
do podnoszenia urządzeń transportowych
w pozycji postojowej. Są one montowane
bezpośrednio do urządzenia transportowego.
Naciśnięcie dźwigni blokady powoduje
podniesienie urządzenia transportowego.
Stopy unoszące można łączyć z wieloma seriami
zestawów kołowych. Stopy unoszące działają
optymalnie, gdy całkowita wysokość uruchomionej
stopy unoszącej (H1) jest większa o 5 mm
od całkowitej wysokości stałych lub skrętnych
zestawów kołowych. Mogą zapewnić udźwig
od 150 kg do 250 kg w zależności od masy ciała
operatora. Gdy stopa unosząca jest rozłożona,
obciążenie pionowe nie może przekraczać 500 kg.
Patrz Stopy unoszące w sekcji Rozwiązania specjalne.
Symbol |
Wysokość |
Wysokość |
||
WH 160 |
166 |
209 |
||
WH 200 |
207 |
250 |
||
WH 250 |
257 |
300 |
Blokady kierunku
Blokada kierunku do zestawów
skrętnych Blickle tłoczonych
z blachy stalowej
(symbol: RI...)
Blokada kierunku do stalowych
spawanych zestawów skrętnych
Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -RI4)
Blokada kierunku Blickle do
zestawów skrętnych do dużych
obciążeń
(rozszerzenie do symbolu: -RI4H)
Blokada kierunku i blokada koła
do zestawów skrętnych
z tworzywa sztucznego Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -RIFI)
Blokady kierunku ustalają ruch zestawu skrętnego w określonych kierunkach. Gdy blokada kierunku
jest uruchomiona, zestaw skrętny działa jak stały
zestaw kołowy.
Ta blokada kierunku dostarczana jest jako oddzielna
część i montuje się ją razem z zestawem skrętnym.
Późniejszy montaż także jest możliwy, ponieważ nie
ma konieczności wprowadzania zmian w konstrukcji obudowy danego zestawu skrętnego.
Opcja ta jest dostępna dla wielu serii skrętnych
zestawów kołowych.
Blokady kierunku ustalają ruch zestawu skrętnego w określonych kierunkach. Gdy blokada kierunku
jest uruchomiona, zestaw skrętny działa jak stały
zestaw kołowy.
Ta blokada kierunku jest przyspawana do płyty
mocującej. Oprócz unieruchomienia w pozycjach
standardowych: 90° (rozszerzenie do symbolu: -RI4,
cztery pozycje unieruchomienia) umożliwia także
unieruchamianie dostosowane do potrzeb klienta.
Wersja ta jest wytrzymała; przeznaczona jest do zastosowania z zestawami kołowymi do dużych
obciążeń.
Opcja ta jest dostępna dla wielu stalowych
spawanych zestawów skrętnych do dużych
obciążeń.
Blokady kierunku ustalają ruch zestawu skrętnego w określonych kierunkach. Gdy blokada kierunku
jest uruchomiona, zestaw skrętny działa jak stały
zestaw kołowy.
Ta blokada kierunku jest zintegrowana z płytą
mocującą. Zapewnia ona cztery pozycje
unieruchomienia (90°). Ta wersja jest bardzo
wytrzymała; przeznaczona do zastosowania
z zestawami kołowymi do dużych obciążeń.
Opcja ta jest dostępna dla wielu stalowych
spawanych zestawów skrętnych do dużych
obciążeń.
Dla zestawów skrętnych z serii Blickle MOVE o średnicy kół 125 mm dostępne jest połączenie
blokady kierunku i blokady koła. Obsługuje się
je przy użyciu dwuczęściowej dźwigni nożnej.
Lewa dźwignia aktywuje cały system blokujący.
Prawa dźwignia aktywuje blokadę kierunku.
Na początku ten „tylny” system blokujący
wykorzystuje mechanizm ścisłego dopasowania
kształtowego, by zapobiec obracaniu się głowicy
skrętnej. Głowica skrętna jest blokowana poprzez
zakleszczenie sprężyny blokady w zębatej panwi
łożyska. W drugim etapie koło jest blokowane przy
użyciu siłowego mechanizmu blokującego.
szczegóły blokady kierunku
Inne opcje
Automatyczny mechanizm
kierunkowego nastawu
(rozszerzenie do symbolu: -RIR2)
Osłona przeciwwłóknowa
(rozszerzenie do symbolu: -FA, „KA” lub
„KF” w symbolu)
Osłona stopy
(rozszerzenie do symbolu: -FS, -FP i -FG)
Odbojnik
(symbol: AW..., AG... i ARG...)
Kołpak do koła zewnętrznego
Kołpak STARLOCK® ze stali
nierdzewnej
(symbol: ST-KA...)
Tuleja osiowa ze stali nierdzewnej
z powłoką nieprzywieralną PTFE
(symbol: XAT...)
Mechanizm kierunkowego nastawu w stanie
nieobciążonym ustawia zestaw skrętny we wstępnie
zdefiniowanym kierunku. Mechanizm ten ogranicza
problemy, które wpływają na obsługę urządzeń
transportowych wykorzystywanych w zautomatyzowanych
zakładach oraz obszarach załadowczych
i wyładowczych.
Mechanizm RIR2 cechuje się wysoką żywotnością.
W wersjach specjalnych możliwe jest dostosowanie
sił trzymania i mocowań do potrzeb klienta.
Osłony przeciwwłóknowe są wykonane
z ocynkowanej galwanicznie, pasywowanej
na niebiesko, niezawierającej chromu 6 (Cr6)
blachy stalowej (rozszerzenie do symbolu: -FA)
lub poprzez formowanie wtryskowe tworzyw
sztucznych („KA” lub „KF” w nazwie).
Zapobiegają one owijaniu się włókien wokół osi kół
i ich blokowaniu.
W wersji „KA” osłona przeciwwłóknowa obejmuje
piastę koła.
W wersji „KF” osłona przeciwwłóknowa obejmuje
zarówno piastę, jak i tarczę koła.
Opcja ta jest dostępna dla wielu serii skrętnych
i stałych zestawów kołowych.
Osłona stopy jest wykonana z blachy stalowej
ocynkowanej galwanicznie, pasywowanej
na niebiesko, niezawierającej chromu 6 (Cr6)
(rozszerzenie do symbolu: -FS). W przypadku
stalowych spawanych zestawów kołowych (serir LO/LS) osłona stopy to wytrzymała
konstrukcja spawana.
W przypadku odpornych na korozję zestawów
kołowych ze stali nierdzewnej osłona stopy
jest wykonana z odpornego na uderzenia
materiału syntetycznego (polietylen, rozszerzenie
do symbolu: -FP).
Osłona stopy jest przykręcona lub
przyspawana do obudowy i zabezpiecza przed
urazami stóp. Odległość od podłoża zwykle wynosi
od 15 do 25 mm.
W celu zapewnienia innej odległości od podłoża
możliwe jest dostarczenie konstrukcji specjalnej. Dostępne są również wersje ze sprężyną,
ocynkowane galwanicznie, pasywowane
na niebiesko, niezawierające chromu 6 (Cr6)
(rozszerzenie do symbolu: -FG).
Opcja ta jest dostępna dla wielu serii skrętnych
i stałych zestawów kołowych.
Odbojniki zmniejszają ryzyko uszkodzenia ścian
i pojazdów w razie kolizji.
Odbojniki do profili okrągłych i kwadratowych
wykonane są z polietylenu lub pełnej gumy
i dostępne są w kolorach jasnoszarym,
srebrnoszarym i szarym. Są mocowane lub
zakładane na ramie rurowej w zewnętrznych
obszarach pojazdu.
Do zestawów kołowych z tworzywa sztucznego Blickle WAVE dostępne są także odbojniki obrotowe
(rozszerzenie do symbolu: -AMW(X), -AMG(X)).
One równiez zapobiegają zadrapaniom ścian.
Śrubę wykorzystuje się do przymocowania
odbojników bezpośrednio do zestawu kołowego.
Kołpaki wykonane są z blachy stalowej
ocynkowanej galwanicznie, pasywowanej
na niebiesko i niezawierającej chromu 6 (Cr6).
Chronią one zewnętrzną stronę łożyska kulkowego kół zewnętrznych przed zanieczyszczeniami, pyłem
itp. oraz zakrywają koniec osi i mocowanie kół.
Łożysko kulkowe w kołach zewnętrznych po
zewnętrznej stronie piasty jest nieznacznie cofnięte.
Ułatwia to montaż kołpaka na piaście koła. W ten
sposób zmniejsza się długość montażowa.
Opcja ta jest dostępna dla wielu serii kół.
Kołpaki STARLOCK® umożliwiają łatwe zamocowanie kół aparaturowych na osi. Na oś nakłada się koło jako koło zewnętrzne, a na zewnętrzny koniec osi wciska się kołpak STARLOCK®. Kołpaki STARLOCK® są dostępne dla następujących średnic osi: 12, 15, 20 i 25 mm.
Pokryta powłoką nieprzywieralną tuleja osiowa
ze stali nierdzewnej składa się z elementu ze stali
nierdzewnej i powłoki nieprzywieralnej PTFE.
Podczas obracania i pod obciążeniem
powłoka nieprzywieralna rozszerza się na wnętrze
łożyska ślizgowego koła. W ten sposób uzyskuje się
pożądane połączenie (powłoka PTFE / stal
nierdzewna) z wyjątkowymi właściwościami
ślizgowymi. Prowadzi to także do zmniejszenia
emisji hałasu.
Opcja ta jest dostępna dla wielu serii
kół odpornych na wysoką temperaturę. Standardowo różne zestawy kołowe odporne
na wysoką temperaturę z serii kół PHN i VKHT są dostępne z tuleją osiową ze stali nierdzewnej
z powłoką nieprzywieralną PTFE.