Kółka z hamulcem – bezpieczne rozwiązania
Odpowiedni kółka z hamulcem do każdego zastosowania
Zestawy kołowe z hamulcem nie są zwykle nazywane hamulcami, ale hamulec. Różnica między blokadą a hamulcem polega na tym, że blokada jest uruchamiana, gdy pojazd jest nieruchomy, a pojazd jest zablokowany, gdy jest używany zgodnie z przeznaczeniem. Hamulec można uruchomić podczas jazdy w celu zmniejszenia prędkości. W wielu przypadkach zestawy kołowe z hamulcem odnoszą się jednak do blokady, co widać na zdjęciu. Nasze portfolio produktów obejmuje zestawy kołowe skrętne z hamulcem oraz zestawy kołowe stałe z hamulcem. Hamulce i hamulce Blickle są nie tylko testowane zgodnie z europejskimi normami dotyczącymi zestawów kołowych DIN EN 12526-12533, ale są również dostosowane do danego bieżnika. Ponieważ zostały zaprojektowane z myślą o bardzo niskim zużyciu, można na nas polegać przez długi czas.
Kółko obrotowe z hamulcem
Zestawy skrętne z hamulcami wykorzystują systemy blokujące (hamulce koła i głowicy skrętnej) do blokowania ruchów koła i skrętu zestawów kołowych podczas postoju. Stosowane są systemy blokujące "przednie", "tylne", "stacjonarne" lub "centralne". "Przednie" systemy blokujące są montowane z przodu zestawów kołowych w stosunku do kierunku ruchu, podczas gdy "tylne" systemy blokujące są montowane z tyłu. "Stacjonarne" systemy blokujące nie obracają się wraz z głowicą skrętną, dlatego dźwignia blokady zawsze pozostaje w tej samej pozycji. "Centralne" systemy blokujące charakteryzują się tym, że dwa lub więcej zestawów kołowych urządzenia transportowego może być blokowanych za pomocą dźwigni. Odpowiedni system blokowania jest wybierany zgodnie z wymaganiami dotyczącymi łatwości użytkowania, warunków instalacji i środków zapobiegania wypadkom specyficznych dla użytkownika.
Blokada głowicy skrętnej i koła Blickle „stop-fix“
(rozszerzenie do symbolu: -FI)
Blokada głowicy skrętnej i koła Blickle „stop-top“
(rozszerzenie do symbolu: -ST)
Blokada głowicy skrętnej i koła Blickle „ideal-stop“
(rozszerzenie do symbolu: -IS)
Blickle blokada centralna
„central-stop“
(rozszerzenie do symbolu: -CS)
Hamulec bębnowy i czuwakowy Blickle
(Rozszerzenie do symbolu: -TB i -TM)
Najczęściej używane w średnim i niższym zakresie udźwigu, łatwa i ergonomiczna obsługa z niskimi siłami uruchamiającymi.
Trwała, regulowana wersja dla średnich i wysokich zakresów obciążeń ze szczególnie wysokimi siłami trzymania (siłowe blokowanie)
Stały system blokujący (blokowanie kształtowe i siłowe) zapewnia wysoką łatwość obsługi i stałą dostępność
Jednoczesne blokowanie (kształtowe i siłowe) dwóch lub więcej zestawów kołowych za pomocą dźwigni, niewielka siła potrzebna do uruchomienia i odblokowania.
Wysoka skuteczność hamowania dzięki zintegrowanym szczękom hamulcowym, w znacznym stopniu chronionym przed korozją i brudem dzięki zamkniętej konstrukcji.
Koła do dużych obciążeń z hamulcem
W przypadku naszych zestawów kołowych do dużych obciążeń z hamulcami, oprócz wymienionych powyżej hamulców, dostępne są różne systemy blokady, z systemem Stop-Top lub blokadą koła, które są standardowo dostępne dla klienta w zakresie dużych obciążeń. Możliwe jest jednak również opracowanie wspólnie z klientem niestandardowego rozwiązania do specjalnych zastosowań do dużych obciążeń.
Blokada centralna Blickle "central-stop" do kółek transportowych i do dużych obciążeń serii L i LH (rozszerzenie do symbolu: -CS...)
Blokada koła Blickle do zestawów kołowych do dużych obciążeń (uruchamiana nożnie)
(rozszerzenie do symbolu: -RA)
Blokada koła Blickle do zestawów kołowych do dużych obciążeń (obsługiwana ręcznie)
(rozszerzenie do symbolu: -RAH)
Kółko stałe z hamulcem
Do wyboru są dwa warianty zestawu kołowego stałego z hamulcem: Hamulec bębnowy Blickle i hamulec czuwakowy Blickle. W przypadku hamulca bębnowego dwie szczęki hamulcowe zintegrowane z korpusem koła są dociskane do odlewanego korpusu koła, który jest zaprojektowany jako bęben hamulcowy, gdy hamulec jest uruchomiony. Hamulec bębnowy charakteryzuje się wysoką skutecznością hamowania, mimo że do jego uruchomienia wymagana jest niewielka siła. Hamulec może być uruchamiany za pomocą różnych opcji sterowania, takich jak ramię dźwigni lub linka.
Hamulec czuwakowy jest oparty na hamulcu bębnowym, ale działanie hamulca jest zapewnione przez zintegrowaną sprężynę, gdy hamulec nie jest uruchomiony. Hamulec jest zwalniany po uruchomieniu za pomocą ramienia dźwigni lub linki. Hamulce czuwakowe są dostępne w wersji lewo- lub prawostronnej. Hamulce czuwakowe są również dostępne dla zestawów skrętnych.
Więcej informacji na temat hamulców bębnowych i hamulców czuwakowych.
Hamulec bębnowy Blickle
(rozszerzenie do symbolu: -TB / -TBL / -TBR)
Hamulec czuwakowy Blickle
(Rozszerzenie do symbolu: -TML / -TMR)