Elastyczne i bezpieczne na szynach i na drodze

Wykonane z zagęszczonego odlewu poliamidu koła kołnierzowe z hamulcem czuwakowym SPKGSPO 143/25K-TML-946188 i SPKGSPO 143/25K-TMR-947479

Klient

…jest głównym szwajcarskim producentem pojazdów straży pożarnej i zmotoryzowanych systemów natryskowych. W ciągu ponad 30 lat swojego istnienia firma dostarczyła ponad 900 pojazdów. Od momentu założenia firma montuje pojazdy z zachowaniem słynnej szwajcarskiej jakości w swojej siedzibie w Recherswil.


Wyzwanie

Koła kołnierzowe odlewane z zagęszczonego poliamidu z wbudowanym hamulcem czuwakowym

Klient wcześniej kupił i stosował gotowe podwozia do kontenerów rolkowych. Ponieważ klienci końcowi chcieli większej elastyczności i dodatkowych funkcji, producent pojazdu opracował własne podwozie do istniejącej platformy wyposażenia.

Ważną kwestią podczas planowania było to, że w Szwajcarii działa w zasadzie wyłącznie wojskowa straż pożarna. Ze względu na brak możliwości zyskania praktycznego doświadczenia sprzęt musi być tak prosty, jak to możliwe, a jednocześnie bardzo solidny. Kolejna trudność związana była z różnymi warunkami w różnych miejscach wdrażania. Podczas akcji ratowniczych podwozie musi spełniać inne wymagania niż sprzęt gaśniczy, a warunki panujące w mieście różnią się od warunków na obszarach wiejskich. Ponadto podwozie kontenerów rolkowych musiało zostać przystosowane do użytku na szynach i do samohamowania, gdy nie jest używane.


Nasze rozwiązanie

Koła kołnierzowe odlewane z zagęszczonego poliamidu z wbudowanym hamulcem czuwakowym

Opracowane przez nas podwozie podstawowe składa się z dwóch zestawów skrętnych z serii L-ALTH oraz dwóch zestawów kołowych stałych z wbudowanym hamulcem czuwakowym z serii B-GTH. Zestawy kołowe wyposażone są w bieżnik z poliuretanu Blickle Extrathane®. Po szczegółowych rozmowach z klientem inżynierowie Blickle zaprojektowali dodatkowo odpowiednie zestawy kołnierzowe, aby umożliwić bezpieczne użytkowanie na szynach kolejowych: Wykonane z wysokiej jakości zagęszczonego odlewu poliamidu koła kołnierzowe Blickle z serii SPKGSPO są zamontowane na podwoziu wózka, które w razie potrzeby można rozszerzyć, aby pojemniki na kółkach były przystosowane do jazdy po szynach. Dzięki wstępnie załączonemu, zintegrowanemu hamulcowi bębnowemu z układem czuwaka na dwóch z czterech kół kołnierzowych, wózek porusza się dopiero po aktywnym zwolnieniu hamulców przez strażaków. Gdy wózek nie jest używany, system blokuje się za pomocą zintegrowanej sprężyny, która zapewnia działanie hamulca. Zasada ta działa zarówno w przypadku zestawów kołowych stałych podwozia podstawowego (gdy koła kołnierzowe nie są wysunięte), jak i dla przedłużonego podwozia z samohamującymi kołami kołnierzowymi.

Zamknięta obudowa systemów blokujących również w dużej mierze chroni szczęki hamulcowe przed korozją i zabrudzeniami. Gwarantuje to, że działanie hamulca pozostaje niezmienne, niezależnie od wilgotności i zanieczyszczenia toru jazdy w okolicy.


Rezultat

Szeroko zakrojone testy prototypów wykazały, że konstrukcja Blickle przewyższa oczekiwania. Klient jest bardzo zadowolony z nowego podwozia, które z pewnością zostanie zauważone na rynku. Przyszłe podwozia będą od teraz wyposażone wyłącznie w zestawy kołowe Blickle, a w razie potrzeby także w dodatkowe koła kołnierzowe Blickle z hamulcem czuwakowym do użytku na szynach.


Zalety produktu i informacje techniczne SPKGSPO 143/25K-TML-946188 i SPKGSPO 143/25K-TMR-947479

  • Koło kołnierzowe wykonane z odpornego na uderzenia zagęszczonego odlewu poliamidu (PA6G)
  • W porównaniu ze stalową tarczą koła, tarcza koła z poliamidu odlewanego ma następujące zalety:

∘ Mniejsza waga

∘ Odporność na korozję

∘ Mniejsze koszty