Systemy blokujące
Właściwe rozwiązanie na potrzeby każdego zastosowania
Hamulce bębnowe i hamulce czuwakowe są używane tylko do hamowania. Systemy blokujące obejmują wiele różnych blokad, które można uruchomić na różne sposoby. Przegląd wszelkich różnych opcji podano poniżej.
-
Systemy hamowania
Hamulec bębnowy sterowany linką
Konstrukcja i działanie
- uruchomienie za pomocą linki (jak pokazano powyżej) lub dźwigni
- po uruchomieniu szczęki hamulcowe są dociskane do odlewanej tarczy koła, działając jako hamulec bębnowy
Zalety
- niezmiennie duża siła hamowania, również w wilgotnym środowisku
- uruchomienie krótkim ruchem
Dodatkowe informacje
- szczegółowy opis i przegląd stałych zestawów kołowych z hamulcami bębnowymi znajduje się tutaj
Hamulec czuwakowy sterowany linką
Konstrukcja i działanie
- uruchomienie za pomocą linki (jak pokazano powyżej) lub dźwigni
- Przed uruchomieniem blokady szczęki hamulcowe są dociskane do odlewanej tarczy koła przez sprężynę, działając jako hamulec bębnowy.
- Uruchomienie powoduje zwolnienie blokady.
Zalety
- niezmiennie duża siła hamowania, również w wilgotnym środowisku
- bezpieczeństwo
- uruchomienie krótkim ruchem
Dodatkowe informacje
- szczegółowy opis i przegląd stałych zestawów kołowych z hamulcami czuwakowymi znajduje się tutaj
Hamulec czuwakowy do połączenia drążkiem sześciokątnym
Konstrukcja i działanie
- możliwość uruchomienia prętem sześciokątnym
Zalety
- niezmiennie duża siła hamowania, również w wilgotnym środowisku
- bezpieczeństwo
- uruchomienie krótkim ruchem
Dodatkowe informacje
- szczegółowy opis i przegląd zestawów skrętnych z hamulcami czuwakowymi znajduje się tutaj
-
Systemy hamowania z centralnym sterowaniem nożnym
Dwa zestawy skrętne połączone dźwignią blokady
Konstrukcja i działanie
- dźwignia blokady nie obraca się razem z zestawem kołowym
- dźwignia blokady „ideal-stop” ma standardowo otwory umożliwiające łatwe połączenie dwóch dźwigni blokady
Zalety
- oszczędność czasu – dwa zestawy kołowe można zablokować lub odblokować jednym ruchem
- komfort
- bezpieczeństwo pracy
Dodatkowe informacje
- opis techniczny blokady „ideal-stop” znajduje się tutaj
- dostępny dla serii obudów Blickle LK, LH, LEX
Dwa lub cztery zestawy skrętne połączone prętem
Konstrukcja i działanie
- wiele zestawów skrętnych połączonych prętem
- pręty są połączone z obudowami mechanizmów hamulca zestawów kołowych za pomocą sześciokątnego pręta
Zalety
- oszczędność czasu – dwa lub cztery zestawy kołowe mogą być zablokowane jednym ruchem
- komfort
- bezpieczeństwo pracy
- mały kąt roboczy
- możliwość uruchomienia po obu stronach wózka
Dodatkowe informacje
- opis techniczny blokady „central-stop” znajduje się tutaj
- dostępny dla serii obudów Blickle LE, L, LK i LH
Wiele zestawów kołowych stałych połączonych prętem
Konstrukcja i działanie
- wiele zestawów kołowych stałych połączonych prętem
- pręt wzdłużny połączony z obudową mechanizmu hamulca za pomocą sześciokątnego pręta
Zalety
- oszczędność czasu – wiele zestawów kołowych można zablokować lub odblokować jednym ruchem
- mały kąt roboczy
Dodatkowe informacje
- opis techniczny blokady „central-stop” znajduje się tutaj
- specjalne rozwiązanie dostępne na życzenie
-
Systemy blokujące do centralnej blokady kierunku
Blokada kierunku, możliwość późniejszego domontowania, uruchamiana dźwignią, zatrzaskowa
Konstrukcja i działanie
- Blokady kierunku (oddzielne) są montowane na płytach mocujących zestawów skrętnych. Ruch w dół dźwigni blokady odłącza blokadę kierunku, umożliwiając obracanie się zestawu.
- Popchnięcie dźwigni blokady ku górze umożliwia zatrzaśnięcie się blokady po ustawieniu w pozycji jazdy na wprost (zablokowanie ruchu skrętnego zestawu kołowego).
Zalety
- możliwe połączenie wielu blokad kierunku za pomocą płaskownika
- możliwość montażu na standardowych zestawach kołowych
- stabilność i elastyczność stanowiska pracy
Dodatkowe informacje
- opis techniczny znajduje się tutaj
- dostępne dla wielu serii obudów Blickle
Blokada kierunku, możliwość późniejszego domontowania, uruchamiana dźwignią, samozatrzaskowa
Konstrukcja i działanie
- Przestawienie dźwigni blokady odłącza blokadę kierunku, umożliwiając obracanie się zestawu. Kiedy zestaw skrętny ustawi się w kierunku jazdy, sprężyna powoduje ponowne zatrzaśnięcie blokady.
Zalety
- możliwość montażu na standardowych zestawach kołowych
- stabilność i elastyczność stanowiska pracy
Dodatkowe informacje
- specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie
Blokada kierunku, do połączenia prętem sześciokątnym
Konstrukcja i działanie
- wiele zestawów skrętnych połączonych sześciokątnym prętem
- pozycja zestawu skrętnego jest ustalona w głowicy skrętnej przez sprężynę (zmienia zestaw skrętny w stały zestaw kołowy)
- zestaw kołowy ponownie może się obracać po przekręceniu sześciokątnego pręta
Zalety
- Gdy wózek wyposażony jest w 6 zestawów kołowych, podczas ciągnięcia lub ręcznego pchania środkowe zestawy mogą działać jako stałe zestawy kołowe.
Dodatkowe informacje
- specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie
Blokada kierunku, połączenie linkowe, zintegrowana
Konstrukcja i działanie
- blokada kierunku zintegrowana z obudową
- blokada kierunku zwalniana za pomocą linki
Zalety
- możliwość ręcznej aktywacji
Dodatkowe informacje
- specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie
Blokada kierunku, połączenie linkowe, możliwość późniejszego domontowania
Konstrukcja i działanie
- gwintowany otwór do podłączenia linki
Dodatkowe informacje
- specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie
Blokada kierunku, uruchamianie boczne, możliwość późniejszego domontowania
Konstrukcja i działanie
- dźwignia blokady porusza się w płaszczyźnie poziomej, a nie pionowej
- nadaje się szczególnie do zastosowań o ograniczonej ilości miejsca
Dodatkowe informacje
- specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie