Systemy blokujące

Właściwe rozwiązanie na potrzeby każdego zastosowania

Hamulce bębnowe i hamulce czuwakowe są używane tylko do hamowania. Systemy blokujące obejmują wiele różnych blokad, które można uruchomić na różne sposoby. Przegląd wszelkich różnych opcji podano poniżej.
  • Systemy hamowania

    Hamulec bębnowy sterowany linką

    Zestaw kołowy stały z hamulcem bębnowym Wózek z hamulcem bębnowym 

    Konstrukcja i działanie

    • uruchomienie za pomocą linki (jak pokazano powyżej) lub dźwigni
    • po uruchomieniu szczęki hamulcowe są dociskane do odlewanej tarczy koła, działając jako hamulec bębnowy

     

    Zalety

    • niezmiennie duża siła hamowania, również w wilgotnym środowisku
    • uruchomienie krótkim ruchem

     

    Dodatkowe informacje

     

    Hamulec czuwakowy sterowany linką

    Zestaw kołowy stały z hamulcem czuwakowym Wózek z hamulcem czuwakowym 

    Konstrukcja i działanie

    • uruchomienie za pomocą linki (jak pokazano powyżej) lub dźwigni
    • Przed uruchomieniem blokady szczęki hamulcowe są dociskane do odlewanej tarczy koła przez sprężynę, działając jako hamulec bębnowy.
    • Uruchomienie powoduje zwolnienie blokady.

     

    Zalety

    • niezmiennie duża siła hamowania, również w wilgotnym środowisku
    • bezpieczeństwo
    • uruchomienie krótkim ruchem

     

    Dodatkowe informacje

     

    Hamulec czuwakowy do połączenia drążkiem sześciokątnym

    Zestaw kołowy skrętny z blokadą „central-stop” Wózek z blokadą „central-stop” 

    Konstrukcja i działanie

    • możliwość uruchomienia prętem sześciokątnym

     

    Zalety

    • niezmiennie duża siła hamowania, również w wilgotnym środowisku
    • bezpieczeństwo
    • uruchomienie krótkim ruchem

     

    Dodatkowe informacje

     

  • Systemy hamowania z centralnym sterowaniem nożnym

    Dwa zestawy skrętne połączone dźwignią blokady

    Zestaw kołowy skrętny z blokadą „ideal-stop” Wózek z blokadą „ideal-stop” 

    Konstrukcja i działanie

    • dźwignia blokady nie obraca się razem z zestawem kołowym
    • dźwignia blokady „ideal-stop” ma standardowo otwory umożliwiające łatwe połączenie dwóch dźwigni blokady

     

    Zalety

    • oszczędność czasu – dwa zestawy kołowe można zablokować lub odblokować jednym ruchem
    • komfort
    • bezpieczeństwo pracy

     

    Dodatkowe informacje

     

    Dwa lub cztery zestawy skrętne połączone prętem

    Zestaw kołowy skrętny z blokadą „central-stop” Wózek z blokadą „central-stop” 

    Konstrukcja i działanie

    • wiele zestawów skrętnych połączonych prętem
    • pręty są połączone z obudowami mechanizmów hamulca zestawów kołowych za pomocą sześciokątnego pręta

     

    Zalety

    • oszczędność czasu – dwa lub cztery zestawy kołowe mogą być zablokowane jednym ruchem
    • komfort
    • bezpieczeństwo pracy
    • mały kąt roboczy
    • możliwość uruchomienia po obu stronach wózka

     

    Dodatkowe informacje

     

    Wiele zestawów kołowych stałych połączonych prętem

    Zestaw kołowy stały z blokadą „central-stop” Wózek z blokadą „central-stop” 

    Konstrukcja i działanie

    • wiele zestawów kołowych stałych połączonych prętem
    • pręt wzdłużny połączony z obudową mechanizmu hamulca za pomocą sześciokątnego pręta

     

    Zalety

    • oszczędność czasu – wiele zestawów kołowych można zablokować lub odblokować jednym ruchem
    • mały kąt roboczy

     

    Dodatkowe informacje

    • opis techniczny blokady „central-stop” znajduje się tutaj
    • specjalne rozwiązanie dostępne na życzenie

     

  • Systemy blokujące do centralnej blokady kierunku

    Blokada kierunku, możliwość późniejszego domontowania, uruchamiana dźwignią, zatrzaskowa

      

    Konstrukcja i działanie

    • Blokady kierunku (oddzielne) są montowane na płytach mocujących zestawów skrętnych. Ruch w dół dźwigni blokady odłącza blokadę kierunku, umożliwiając obracanie się zestawu.
    • Popchnięcie dźwigni blokady ku górze umożliwia zatrzaśnięcie się blokady po ustawieniu w pozycji jazdy na wprost (zablokowanie ruchu skrętnego zestawu kołowego).

     

    Zalety

    • możliwe połączenie wielu blokad kierunku za pomocą płaskownika
    • możliwość montażu na standardowych zestawach kołowych
    • stabilność i elastyczność stanowiska pracy

     

    Dodatkowe informacje

     

    Blokada kierunku, możliwość późniejszego domontowania, uruchamiana dźwignią, samozatrzaskowa

      

    Konstrukcja i działanie

    • Przestawienie dźwigni blokady odłącza blokadę kierunku, umożliwiając obracanie się zestawu. Kiedy zestaw skrętny ustawi się w kierunku jazdy, sprężyna powoduje ponowne zatrzaśnięcie blokady.

     

    Zalety

    • możliwość montażu na standardowych zestawach kołowych
    • stabilność i elastyczność stanowiska pracy

     

    Dodatkowe informacje

    • specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie

     

    Blokada kierunku, do połączenia prętem sześciokątnym

      

    Konstrukcja i działanie

    • wiele zestawów skrętnych połączonych sześciokątnym prętem
    • pozycja zestawu skrętnego jest ustalona w głowicy skrętnej przez sprężynę (zmienia zestaw skrętny w stały zestaw kołowy)
    • zestaw kołowy ponownie może się obracać po przekręceniu sześciokątnego pręta

     

    Zalety

    • Gdy wózek wyposażony jest w 6 zestawów kołowych, podczas ciągnięcia lub ręcznego pchania środkowe zestawy mogą działać jako stałe zestawy kołowe.

     

    Dodatkowe informacje

    • specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie

     

    Blokada kierunku, połączenie linkowe, zintegrowana

      

    Konstrukcja i działanie

    • blokada kierunku zintegrowana z obudową
    • blokada kierunku zwalniana za pomocą linki

     

    Zalety

    • możliwość ręcznej aktywacji

     

    Dodatkowe informacje

    • specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie

     

    Blokada kierunku, połączenie linkowe, możliwość późniejszego domontowania

      

    Konstrukcja i działanie

    • gwintowany otwór do podłączenia linki

     

    Dodatkowe informacje

    • specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie

     

    Blokada kierunku, uruchamianie boczne, możliwość późniejszego domontowania

      

    Konstrukcja i działanie

    • dźwignia blokady porusza się w płaszczyźnie poziomej, a nie pionowej
    • nadaje się szczególnie do zastosowań o ograniczonej ilości miejsca

     

    Dodatkowe informacje

    • specjalne rozwiązanie dostępne na zapytanie