Serie sprężynowych zestawów kołowych
Bezpieczny transport delikatnych towarów
Sprężynowe zestawy kołowe odznaczają się większą trwałością dzięki zmniejszeniu obciążeń dynamicznych. Chronią również delikatne i cenne towary, absorbując wstrząsy i uderzenia. Sprężynowe zestawy kołowe zapewniają bardziej równomierny rozkład obciążeń i zmniejszają hałas przy transporcie.
Oferta Blickle obejmuje cztery różne typy obudów ze sprężynami stalowymi lub poliuretanowymi. Seria LHF jest oparta na modelach Blickle LH i wykorzystuje sprężynę stalową, podobnie jak seria LSFN oparta na serii LS. Seria LSFE jest również oparta na serii LS i wykorzystuje wahacz ze sprężyną z elastomeru poliuretanowego. Model Blickle LPFE to stalowa konstrukcja spawana ze sprężyną poliuretanową. Opatentowana konstrukcja ze sprężyną płytkową zapewnia doskonałą amortyzację.
Stalowe sprężyny zapewniają amortyzację i odznaczają się dużą trwałością. Właściwości sprężyn stalowych nie zmieniają się w czasie.
Sprężyny poliuretanowe oprócz amortyzacji zapewniają też tłumienie uderzeń. Wymagają one okresowej regulacji ze względu na zmianę charakterystyki spowodowaną zmianę właściwości poliuretanu.
Wybierając sprężynowy zestaw kołowy do konkretnego zastosowania należy uwzględnić siłę sprężyny, siłę wstępną sprężyny i maksymalne ugięcie sprężyny.
Siła wstępna sprężyny to siła potrzebna do wstępnego napięcia sprężyny. Odkształcenie sprężyny następuje dopiero po przekroczeniu tej siły. Siła sprężyny to siła potrzebna do maksymalnego odkształcenia sprężyny. Maksymalne ugięcie sprężyny to różnica między długością sprężyny bez obciążenia i jej długością przy maksymalnym odkształceniu.
Optymalne obciążenie statyczne to około połowy siły sprężyny. Charakterystyka amortyzacji zestawu kołowego jest optymalizowana dla tej wielkości. Jeśli siła będzie zbyt duża albo zbyt mała, skuteczność zawieszenia będzie ograniczona.