Wyposażenie

Stopy unoszące. Blokady kierunku. Odbojniki. 

Funkcjonalność kół lub zestawów kołowych można poprawić dzięki zastosowaniu dodatkowego wyposażenia. Firma Blickle oferuje następujące wyposażenie: Stopy unoszące/blokujące, blokady kierunku, odbojniki, kołpaki i kołpaki STARLOCK®, głowice skrętne, tuleje osiowe i płyty adaptacyjne.

  • Stopy blokujące/unoszące

    Stopy blokujące i unoszące są ocynkowane galwanicznie, pasywowane na niebiesko i nie zawierają chromu 6 (Cr6). Są one zamontowane bezpośrednio do urządzenia transportowego. Stopy blokujące służą do blokowania urządzeń transportowych w pozycji postojowej. Naciśnięcie dźwigni powoduje częściowe odciążenie urządzenia transportowego bez unoszenia go.
    Stopy unoszące służą do podnoszenia urządzeń transportowych w celu częściowego odciążenia w pozycji postojowej. Stopy unoszące działają najlepiej, gdy wysokość całkowita obsługiwanej stopy unoszącej to 5 mm więcej od wybranego zestawu kołowego skrętnego lub stałego.
    Udźwig wynosi od 150 kg do 250 kg w zależności od masy ciała osoby obsługującej urządzenie transportowe. Gdy stopa unosząca jest rozłożona, obciążenie pionowe nie może przekraczać 500 kg.


    Wysokość
    całkowita
    [mm]
    Wysokość całkowita po
    rozłożeniu (aktywowana)
    [mm]
    Rozmiar
    płyty
    [mm]
    Rozstaw
    otworów
    [mm]
    Ø otworu

    [mm]
    FF 100-1 108 138 100 x 85 80 x 60 9
    FF 125-1 133 163 100 x 85 80 x 60 9
    FF 125 142 180 140 x 110 105 x 75–80 12.3
    FF 150 170 208 140 x 110 105 x 75–80 12.3
    FF 160L 167 205 140 x 110 105 x 75–80 12.3
    FF 160 175 213 140 x 110 105 x 75–80 12.3
    FF 200L 207 245 140 x 110 105 x 75–80 12.3
    FF 200 217 255 140 x 110 105 x 75–80 12.3
    WH 160 166 209 140 x 110 105 x 75–80 12.3
    WH 200 207 250 140 x 110 105 x 75–80 12.3
    WH 250 257 300 140 x 110 105 x 75–80 12.3
  • Blokady kierunku

    Blokady kierunku ustalają ruch skrętny zestawu skrętnego w określonym kierunku. Gdy blokada kierunku jest uruchomiona, zestaw skrętny działa jak stały zestaw kołowy bez konieczności wprowadzania zmian konstrukcyjnych w zestawie kołowym skrętnym. Blokady kierunku mogą być również montowane na zestawach kołowych. Blokady kierunku są wykonane ze stali nierdzewnej ocynkowanej galwanicznie i pasywowane na niebiesko.


    Rozstaw
    otworów
    [mm]
    Ø otworu

    [mm]
    Całkowita
    szerokość
    [mm]
    Wystawanie
    dźwigni
    uruchamiającej [mm]
    RI-03.01 60 9 84 75
    RI-03.01-KX 60 9 85 75
    RI-03.01-HI 60 9 84 75
    RI-03.03 75-80 11 110 94
    RI-03.03-KX 75-80 11 110 97
    RI-04.01 60 9 85 107
    RI-04.03 75-80 11 110 94
    RI-05.01 60 9 85 107
    RI-05.01-HI 60 9 85 107
    RI-05.03 75-80 11 110 111
    RI-05.03-KX 75-80 11 110 113.5
    RI-05.03-HI 75-80 11 110 111
  • Odbojniki

    Odbojniki zmniejszają ryzyko uszkodzenia ścian i wózków transportowych w przypadku kolizji. Dostępne są odbojniki do profili okrągłych i kwadratowych. Dostępne są dwie różne konstrukcje: z miękkiego polietylenu o twardości 48 Shore D i gumy pełnej o twardości 75 Shore A. Odbojniki są niebrudzące i dostępne w kolorze szarym, jasnoszarym lub srebrnoszarym. Są one mocowane lub montowane do konstrukcji rurowych na zewnątrz pojazdów.


    Ø koła

    [mm]
    Szerokość
    koła
    [mm]
    Otwór

    [mm]
    Twardość


    ARG 75/R10 75 23 10 75 Shore A
    AW 100/V25 100 17.5 25 48 Shore D
    AW 100/R25 100 17.5 25 48 Shore D
    AG 100/V25 100 17.5 25 48 Shore D
    AG 100/R25 100 17.5 25 48 Shore D
    ARG 100/R26 100 23 26 75 Shore A
    ARG 100/R32 100 23 32 75 Shore A
    AW 125/V25 125 17.5 25 48 Shore D
    AW 125/R25 125 17.5 25 48 Shore D
    AG 125/V25 125 17.5 25 48 Shore D
    AG 125/R25 125 17.5 25 48 Shore D
    ARG 125/R32 125 23 32 75 Shore A
    ARG 125/R26 125 23 26 75 Shore A
  • Kołpaki i kołpaki STARLOCK®

    Kołpaki są wykonane z blachy stalowej cynkowanej galwanicznie, pasywowanej na niebiesko, niezawierającej chromu 6 (Cr6).
    Chronią one zewnętrzną stronę łożyska kulkowego kół zewnętrznych przed zanieczyszczeniami, pyłem itp. oraz zakrywają koniec osi i mocowanie kół. Łożysko kulkowe w kołach zewnętrznych po zewnętrznej stronie piasty jest nieznacznie cofnięte. Ułatwia to montaż kołpaka na piaście koła.
    Kołpaki STARLOCK® umożliwiają łatwe zamocowanie kół aparaturowych na osi. Na oś nakłada się koło jako koło zewnętrzne, a na zewnętrzny koniec osi wciska się kołpak STARLOCK®.


    Wysokość
    całkowita
    [mm]
    Ø wału

    [mm]
    Ø zewnętrzna

    [mm]
    ST-KA 12 7.5 12 26
    ST-KA 15 9 15 29.4
    ST-KA 20 11.7 20 38.2
    ST-KA 25 12.5 25 43
  • Głowice skrętne

    Głowice skrętne mogą być wykorzystywane do wielu różnych zastosowań: płyty obrotowe, platformy obrotowe, płaskie stoły obrotowe lub układy sterowania osi za pomocą zwrotnicy.
    Po połączeniu ich ze standardowymi stałymi zestawami kołowymi mogą one tworzyć systemy zestawów kołowych bez wysięgu, którymi łatwo sterować.


    Rozmiar
    płyty
    [mm]
    Rozstaw
    otworów
    [mm]
    Ø otworu

    [mm]
    Nośność
    (statyczna)
    [kg]
    Wysokość całkowita
    głowicy
    [mm]
    Wewnętrzny odstęp
    między płytami
    [mm]
    DK-L-3 140 x 110 105 x 75–80 11 400 28 20
    DK-LUH-3 140 x 110 105 x 75–80 11 1,000 31 21
    DK-LS-3 140 x 110 105 x 75–80 11 1,500 37 21
    DK-LS-35 175 x 140 140 x 105 14 2,500 44 24
    DK-LS-36 200 x 160 160 x 120 14 2,500 44 24
    DK-LS-38 255 x 200 210 x 160 18 5,500 60 25
  • Tuleje osiowe

    Pokryta powłoką nieprzywieralną PTFE tuleja osiowa ze stali nierdzewnej składa się z nierdzewnej tulei osiowej i powłoki powłoki nieprzywieralnej PTFE. Podczas obracania i pod obciążeniem powłoka nieprzywieralna PTFE rozszerza się na wnętrze łożyska ślizgowego koła. W ten sposób uzyskuje się pożądane połączenie (powłoka nieprzywieralna PTFE / stal nierdzewna) o wyjątkowych właściwościach ślizgowych. Prowadzi to także do zmniejszenia emisji hałasu. Opcja ta jest dostępna dla wielu odpornych na działanie temperatury serii kół.


    Długość
    całkowita
    [mm]
    Ø zewnętrzna

    [mm]
    Ø wewnętrzna

    [mm]
    XAT 12x37 37 12 8.2
    XAT 12x40 40 12 8.2
    XAT 12x47 47 12 8.2
  • Płyty adaptacyjne

    Płyty adaptacyjne można stosować do wyrównywania różnic wysokości konstrukcyjnych różnych zestawów kołowych. Płyty adaptacyjne można również stosować do zmiany wysokości konstrukcyjnej urządzenia transportowego. Dostępne są modele płyt adaptacyjnych ze stali (ocynkowane galwanicznie, pasywowane na niebiesko, nie zawierające chromu 6 / Cr6) oraz z tworzywa sztucznego (poliamid, czarne).


    Rozmiar
    płyty
    [mm]
    Rozstaw
    otworów
    [mm]
    Ø otworu

    [mm]
    Grubość
    płyty
    [mm]
    AP1-10 100 x 85 80 x 60 9 10
    AP3-17 140 x 110 105 x 75–80 11 17
    APS1-02,5 100 x 85 80 x 60 9 2.5
    APS1-08 100 x 85 80 x 60 9 8
    APS3-04 140 x 110 105 x 75–80 11 4
    APS3-08 140 x 110 105 x 75–80 11 8
    APS3-10 140 x 110 105 x 75–80 11 10