Zestawy kołowe Blickle do dużych obciążeń

Blickle Räder+Rollen oferuje zestawy kołowe do dużych obciążeń w najróżniejszych wariantach wykonania. Szeroka oferta obejmuje zestawy kołowe do dużych obciążeń wykonane z blachy stalowej i spawane, o nośności do 50 000 kg. Zestawy kołowe do dużych obciążeń w ofercie standardowej mają maksymalną wysokość konstrukcyjną 710 mm. Blickle wykonuje także konstrukcje specjalne zestawów kołowych do dużych obciążeń na indywidualne zamówienie Klienta.

Definicja zestawów kołowych do dużych obciążeń

Zestawy kołowe do dużych obciążeń są przeznaczone do stosowania przy ciężkich ładunkach i/lub większych prędkościach. Zestawy kołowe do dużych obciążeń posiadają wyjątkowo stabilną konstrukcję. Do przemieszczania ładunków bardzo ciężkich stosowane są w tej grupie również zestawy kołowe do dużych obciążeń wyposażone w dwa koła (zestawy kołowe podwójne). Do transportu zabezpieczonego przed wstrząsami nadają się szczególnie zestawy kołowe do dużych obciążeń ze sprężyną. Typowe zastosowania zestawów kołowych do dużych obciążeń obejmują układnice, wózki przemysłowe, systemy montażowe i transportowe i in.

Zestawy kołowe do dużych obciążeń - kryteria doboru

Wybierając zestaw kołowy do dużych obciążeń, należy uwzględnić następujące kryteria:

  •     Nośność
  •     Materiał bieżnika
  •     Ø koła, opór ruszania i opór toczenia
  •     Typ łożyska
  •     Wpływ warunków zewnętrznych, temperatury, środków chemicznych i korozję
Zestawy kołowe do dużych obciążeń pasujące do Twojego zastosowania znajdziesz w naszej Wyszukiwarce produktów.
Zestawieniezestawów kołowych do dużych obciążeń firmy Blickle znajdziesz w naszej Ofercie.

Wyznaczanie wymaganej nośności zestawów kołowych do dużych obciążeń

Wymagana nośność zestawów kołowych do dużych obciążeń obliczana jest na podstawie masy własnej urządzenia transportowego i jego ładunku podzielonego przez liczbę nośnych zestawów kołowych do dużych obciążeń. Wynik mnożony jest przez współczynnik bezpieczeństwa zależny od warunków użytkowania zestawów kołowych do dużych obciążeń:

T = nośność każdego zestawu kołowego do dużych obciążeń
E = masa własna urządzenia transportowego
Z = maksymalny ciężar ładunku
n = liczba nośnych zestawów kołowych do dużych obciążeń
S = współczynnik bezpieczeństwa

We współczynniku bezpieczeństwa S dla zestawów kołowych do dużych obciążeń uwzględniane są odchylenia od standardowych warunków użytkowania (gładkie podłoże, prędkość ruchu - chód człowieka, równomierne rozłożenie obciążenia, ruch w linii prostej, temperatura otoczenia +15° C do +28° C). Duży wpływ na współczynnik bezpieczeństwa ma zarówno prędkość, jak i stosunek Ø koła do wysokości przeszkody. Im większa różnica w stosunku do standardowych warunków użytkowania zestawów kołowych do dużych obciążeń, tym większy należy wybrać współczynnik S.

Rozróżnia się cztery kategorie warunków użytkowania:

   Ręczny przesuw z zastosowaniem zestawów kołowych do dużych obciążeń w pomieszczeniu:
    (wysokość przeszkody < 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa: 1,0 do 1,5

    Ręczny przesuw z zastosowaniem zestawów kołowych do dużych obciążeń na zewnątrz:

    (wysokość przeszkody > 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa: 1,5 do 2,2

    Przesuw napędzany silnikiem z zastosowaniem zestawów kołowych do dużych obciążeń w pomieszczeniu:

    (wysokość przeszkody < 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa: 1,4 do 2,0

Przesuw napędzany silnikiem z zastosowaniem zestawów kołowych do dużych obciążeń na zewnątrz:
    współczynnik bezpieczeństwa: 2,0 do 3,0

W przypadku zestawów kołowych do dużych obciążeń z łożyskiem kulkowym możliwa jest prędkość powyżej 4 km/h przy jednoczesnym obniżeniu nośności. Jeżeli koło lub zestaw kołowy stały jest wystawiony na działanie przede wszystkim obciążeń statycznych, można wtedy przyjąć nośność wyższą o wartość do 25%. Przy dłuższych postojach przy dużym obciążeniu należy uwzględnić ryzyko spłaszczenia bieżnika.

Opór ruszania, toczenia i skrętu zestawów kołowych do dużych obciążeń

Duży wpływ na opór ruszania z miejsca i opór toczenia zestawów kołowych do dużych obciążeń mają: właściwości podłoża, obciążenie całkowite, średnica koła, stopień odkształcenia i rodzaj bieżnika, typ łożyskowania kół.

Na opór skrętu zestawów kołowych do dużych obciążeń wpływ mają następujące czynniki:

  •     bieżnik
  •     twardość bieżnika i opony
  •     powierzchnia styku
  •     wysięg
  •     podłoże
Łatwość manewrowania urządzeniem transportowym zależy od liczby, rodzaju oraz układu zestawów kołowych do dużych obciążeń. Te czynniki z kolei wpływają na nośność, mobilność, sterowanie, zwrotność oraz stabilność pojazdu.

Łatwość manewrowania przy zastosowaniu zestawów kołowych do dużych obciążeń

W zależności od wymagań dotyczących łatwości manewrowania i sterowania urządzeniami i maszynami, należy przede wszystkim odpowiednio ustawić zestawy kołowe do dużych obciążeń. Poniżej opisane zostały różne możliwości rozmieszczenia zestawów kołowych do dużych obciążeń.

  •     Trzy zestawy skrętne o tej samej wysokości konstrukcyjnej
  •     Cztery zestawy skrętne o tej samej wysokości konstrukcyjnej
  •     Dwa zestawy stałe i skrętne o tej samej wysokości konstrukcyjnej
  •     Dwa zestawy stałe i skrętne, przy czym zestawy skrętne mają nieco niższą wysokość konstrukcyjną
  •     Cztery zestawy skrętne, dwa zestawy stałe o tej samej wysokości konstrukcyjnej
Więcej informacji znajdziesz w naszym Przewodniku po kołach i zestawach kołowych w punkcie Łatwość manewrowania.

Typy mocowań zestawów kołowych do dużych obciążeń

Dostępne są następujące typy mocowania zestawów kołowych Blickle do dużych obciążeń:

  •     Mocowanie na płytę

Serie obudów zestawów kołowych do dużych obciążeń

Różne typy konstrukcji serii obudów skrętnych dla zestawów kołowych do dużych obciążeń spełniają w zależności od zakresu zastosowania najróżniejsze wymagania dotyczące: łatwości sterowania, cichobieżności, ochrony przed kurzem i bryzgami wody oraz dużej odporności na zużycie.

Poniżej prezentujemy opisy poszczególnych serii obudów skrętnych do zestawów kołowych do dużych obciążeń:

Seria LH - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Obudowa skrętna tłoczona z blachy stalowej, odmiana do zestawów kołowych do dużych obciążeń:
Tłoczone elementy z grubej blachy stalowej, wzmocniony widelec i mocowanie na płytę, podwójne łożysko kulkowe w głowicy skrętnej, cztery utwardzone panwie łożyska, skręcona i zabezpieczona bardzo masywnym sworzniem centralnym. Minimalne zużycie przy dużym obciążeniu. Szczególnie odporna na wstrząsy i uderzenia:
- nośność do 900 kg
- odporność temperaturowa -30° C do +130°C

Seria LO - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Stalowa spawana obudowa skrętna do zestawów kołowych do dużych obciążeń:
Masywna stalowa konstrukcja spawana, podwójne łożysko kulkowe w głowicy skrętnej, cztery utwardzone panwie łożyska, ze smarowniczką, skręcona i zabezpieczona wspawanym, bardzo masywnym sworzniem centralnym:
- nośność do 1200 kg
- odporność temperaturowa od -30° C do +130° C


Seria LOD - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Stalowa spawana podwójna obudowa skrętna do zestawów kołowych dużych obciążeń:
Masywna stalowa konstrukcja spawana, podwójne łożysko kulkowe w głowicy skrętnej, cztery utwardzone panwie łożyska, ze smarowniczką, skręcona i zabezpieczona wspawanym, bardzo masywnym sworzniem centralnym:
- nośność do 1200 kg
- odporność temperaturowa od -30° C do +130° C

Seria LS - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Stalowa spawana obudowa skrętna do zestawów kołowych do dużych obciążeń, z głowicą skrętną odmiany ciężkiej:
Bardzo wytrzymała stalowa konstrukcja spawana, osiowe jednorzędowe łożysko kulkowe DIN 711 i i łożysko stożkowe DIN 720 w głowicy skrętnej, ze smarowniczką, skręcona i zabezpieczona wspawanym, bardzo masywnym sworzniem centralnym:
- nośność do 12000 kg
- odporność temperaturowa od -30° C do +100° C

Seria LSD - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Stalowa spawana podwójna obudowa skrętna do zestawów kołowych do dużych obciążeń, z głowicą skrętną odmiany ciężkiej:
Bardzo wytrzymała stalowa konstrukcja spawana, osiowe jednorzędowe łożysko kulkowe DIN 711 i łożysko stożkowe DIN 720 w głowicy skrętnej, ze smarowniczką, skręcona i zabezpieczona wspawanym, bardzo masywnym sworzniem centralnym:
- nośność do 12000 kg
- odporność temperaturowa od -30° C do +100° C

Seria LHF ze sprężyną - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Obudowa skrętna tłoczona z blachy stalowej, odmiana do zestawów kołowych do dużych obciążeń, ze sprężyną stalową:
Tłoczone elementy z grubej blachy stalowej, wzmocniony widelec i płyta mocująca, podwójne łożysko kulkowe w głowicy skrętnej, cztery utwardzone panwie łożyska, skręcona i zabezpieczona bardzo masywnym sworzniem centralnym. Minimalne zużycie przy dużym obciążeniu. Szczególnie odporna na wstrząsy i uderzenia. Trwała konstrukcja zawieszenia z bezobsługowym stalowym mechanizmem sprężynowym:
- nośność do 800 kg
- odporność temperaturowa od -30° C do +130° C

Seria LPFE ze sprężyną - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Stalowa spawana obudowa skrętna do zestawów kołowych do dużych obciążeń, z poliuretanową sprężyną skręcaną:
Solidna stalowa konstrukcja spawana, masywna część kuta, jedno lub dwa (w przypadku Ø koła od 125x50 mm) uszczelnione i trwale nasmarowane jednorzędowe łożyska kulkowe w głowicy skrętnej. Dzięki opatentowanej konstrukcji sprężyn talerzowych doskonałe właściwości amortyzujące:
- nośność do 800 kg
- odporność temperaturowa od -20° C do +80° C

Seria LSFN ze sprężyną - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Stalowa spawana obudowa skrętna do zestawów kołowych do dużych obciążeń, ze sprężyną stalową:
Bardzo wytrzymała stalowa konstrukcja spawana, osiowe jednorzędowe łożysko kulkowe DIN 711 i łożysko stożkowe DIN 720 w głowicy skrętnej, ze smarowniczką, skręcona i zabezpieczona wspawanym, bardzo masywnym sworzniem centralnym. Trwała konstrukcja zawieszenia:
- nośność do 2400 kg
- odporność temperaturowa od -30° C do +100° C

Seria LSFE ze sprężyną - do zestawów kołowych do dużych obciążeń

Stalowa spawana obudowa skrętna do dużych obciążeń ze sprężyną poliuretanową:
Bardzo wytrzymała stalowa konstrukcja spawana, osiowe jednorzędowe łożysko kulkowe DIN 711 i łożysko stożkowe DIN 720 w głowicy skrętnej, ze smarowniczką, skręcona i zabezpieczona wspawanym, bardzo masywnym sworzniem centralnym. Trwała konstrukcja zawieszenia:
- nośność do 2000 kg
- odporność temperaturowa od -20° C do +80° C

Zestawy kołowe do dużych obciążeń - przydatne linki:

Przewodnik po kołach i zestawach kołowych
Wyszukiwarka produktów
Oferta