Koła Blickle
Koła składają się z bieżnika/opony, tarczy koła/obręczy i łożyska. W zależności od właściwości charakteryzują się różną nośnością, różnymi oporami toczenia i różną jakością jazdy.
Wybierając koła, należy uwzględnić następujące kryteria:
- Nośność
- Materiał bieżnika
- Ø koła, opór ruszania i opór toczenia
- Typ łożyska
- Wpływ warunków zewnętrznych, temperatury, środków chemicznych i korozję
Koła - materiał bieżnika
Bogata oferta firmy Blickle Räder+Rollen obejmuje najróżniejsze typy kół. Rozróżnia się następujące rodzaje bieżników:1. Koła z bieżnikiem z gumy
standardowa pełna guma, termoplastyczny elastomer gumy (TPE), miękka guma/dwuskładnikowa pełna guma, elastyczna pełna guma, opony pneumatyczne, opony z superelastycznej pełnej gumy
2. Koła z bieżnikiem z poliuretanu
termoplastyczny poliuretan, Blickle Softhane®, Blickle Besthane®, Blickle Besthane® Soft, Blickle Extrathane®
3. Koła z tworzywa sztucznego
poliamid, zagęszczony odlew poliamidu, polipropylen, żywica fenolowa
4. Koła z metalu
żeliwo, stal
Przejdź do wyboru kół za pomocą Wyszukiwarki produktów
Przejdź do wyboru kółza pomocą zakładki Oferta
Wyznaczanie nośności kół
W celu obliczenia nośności należy znać masę własną urządzenia transportowego, maksymalny załadunek i liczbę kół nośnych. Wymaganą nośność oblicza się w następujący sposób:
T = nośność każdego koła
E = masa własna urządzenia transportowego
Z = maksymalny ciężar ładunku
n = liczba kół nośnych
S = współczynnik bezpieczeństwa
We współczynniku bezpieczeństwa S dla kół uwzględniane są odchylenia od standardowych warunków użytkowania (gładkie podłoże, prędkość ruchu - chód człowieka, równomierne rozłożenie obciążenia, ruch w linii prostej, temperatura otoczenia +15° C do +28° C). Duży wpływ na współczynnik bezpieczeństwa ma zarówno prędkość, jak i stosunek Ø kół do wysokości przeszkody. Im większa różnica w stosunku do standardowych warunków użytkowania, tym większy należy wybrać współczynnik S.
Rozróżnia się cztery kategorie warunków użytkowania:
Ręczny przesuw w pomieszczeniu:
(wysokość przeszkody < 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa: 1,0 do 1,5
Ręczny przesuw na zewnątrz:
(wysokość przeszkody > 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa: 1,5 do 2,2
Przesuw napędzany silnikiem w pomieszczeniu:
(wysokość przeszkody < 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa: 1,4 do 2,0
Przesuw napędzany silnikiem na zewnątrz:
współczynnik bezpieczeństwa: 2,0 do 3,0
W przypadku kół z łożyskiem kulkowym możliwa jest prędkość powyżej 4 km/h przy jednoczesnym obniżeniu nośności. Jeżeli koło lub zestaw kołowy stały jest wystawiony na działanie przede wszystkim obciążeń statycznych, można wtedy przyjąć nośność wyższą o wartość do 25%. Przy dłuższych postojach przy dużym obciążeniu należy uwzględnić możliwość ryzyka spłaszczenia bieżnika.
Informacje o:
kołach do dużych obciążeń
kołach z tworzyw sztucznych
kołach kołnierzowych
kołach napędowych
Koła - przydatne linki:
Przewodnik po kołach i zestawach kołowychWyszukiwarka produktów
Oferta