ErgoMove® 2000
Kokpit i jego funkcje
Kokpit systemu ErgoMove® 2000 jest dostępny w dwóch wersjach. Wersja z jedną manetką obrotową jest przeznaczona przede wszystkim do zastosowań wymagających jazdy w linii prostej na duże odległości. Ponadto kokpit z dwiema obrotowymi manetkami zapewnia możliwość łatwego manewrowania ciężkimi ładunkami nawet w ciasnych przestrzeniach. W wariancie ErgoMove® 2000P dostępna jest również wersja plug&play z ergonomicznym uchwytem, zintegrowanym sterowaniem i wymiennymi bateriami.
Kokpit – wersje
-
1 Łatwa obsługa
System ErgoMove® 2000 można obsługiwać przy użyciu manetki obrotowej. Działanie manetki decyduje o momencie obrotowym dwóch napędzanych zestawów kołowych stałych. W zależności od trybu sterowanie dwoma zestawami kołowymi odbywa się w sposób synchroniczny lub indywidualny. W uchwyt eksploatacyjny wbudowano także działający w oparciu o wykrywanie dłoni zintegrowany czujnik do odblokowywania elektromechanicznego hamulca czuwakowego.
-
2 Awaryjne zatrzymanie
W sytuacjach niebezpiecznych elektryczny układ napędowy można wyłączyć, korzystając z dobrze widocznego i szybko dostępnego wyłącznika awaryjnego. Uruchamia on elektromechaniczny elektromechaniczny hamulec czuwakowy i powoduje zatrzymanie systemu ErgoMove® 2000.
-
5 Klakson
Klakson ErgoMove® 2000 jest podłączony do skrzynki sterowniczej za pomocą 1,5-metrowego przewodu i może być umieszczony w dowolnym miejscu wózka. W istotny sposób przyczynia się do bezpieczeństwa transportu towarów i dlatego jest niezbędny do uzyskania ważnej deklaracji CE.
-
6 Tryb „I” i „II”
Wersja z jedną manetką obrotową:
Tryb I: Jazda do przodu, jazda do tyłu 2 km/h
Tryb II: Jazda do przodu 4 km/h, jazda do tyłu 2 km/h.
Wersja z dwiema manetkami obrotowymi:
Tryb I: Sterowanie obydwoma silnikami jest zintegrowane (jazda do przodu 4 km/h, jazda do tyłu 2 km/h)
Tryb II: Sterowanie obydwoma silnikami odbywa się indywidualnie z użyciem odpowiedniej manetki obrotowej (jazda do przodu, jazda do tyłu 2 km/h).
-
7 Skrzynka sterownicza / akumulator
Skrzynka sterownicza zawiera akumulator i jednostkę sterującą ErgoMove® 2000 oraz stanowi połączenie między kołami napędowymi a kokpitem. System ErgoMove® 2000 stworzono z użyciem najnowszej generacji technologii akumulatorów. Przy pełnym naładowaniu akumulator może uruchomić system 500 razy z obciążeniem 2000 kg. Ładowanie trwa około czterech godzin (90% pojemności).
-
9 Ochrona przed przygnieceniem
Ochrona przed przygnieceniem w przypadku systemu ErgoMove® 2000 jest realizowana za pomocą wrażliwego na nacisk przycisku grzybkowego. Jeśli przycisk dotknie operatora i zostanie przyciśnięty, wózek cofnie się nieco w przeciwnym kierunku.
Kokpit Variant ErgoMove 2000P
-
1 Intuicyjne sterowanie
Ergonomiczny uchwyt ze zintegrowanym czujnikiem zasilania wykrywa siłę użytą przez operatora w dwóch wymiarach: przód/tył, lewo/prawo. Siła ta jest przekształcana w sygnały sterujące, które wspomagają kierowanie. To z kolei zapewnia prostą i intuicyjną obsługę. Kokpit z dwoma obrotowymi manetkami umożliwia sterowanie napędzanymi zestawami kołowymi za pomocą manetek. W tej wersji silniki są sterowane synchronicznie, gdy są obsługiwane jedną ręką, i indywidualnie, gdy obsługiwane są dwiema rękami. Obsługa dwiema rękami ułatwia manewrowanie ładunkami, nawet w ograniczonych przestrzeniach.
-
2 Zwalnianie awaryjne
W razie potrzeby do zwolnienia hamulca czuwakowego można użyć przełącznika kluczykowego. Umożliwia to przemieszczanie wózka bez zasilania.
-
3 Wskaźnik poziomu akumulatora (a) i akumulatory wymienne (b)
Jednostka akumulatorowa ma standardowe akumulatory wymienne, które można szybko wymienić za pomocą prostego mechanizmu wtykowego. Dzięki temu zapewniona jest ciągła praca.
-
4 Tryb „Żółw” / „Zając”
W trybie żółwia system porusza się do przodu z prędkością 2 km/h i wstecz 2 km/h.
W trybie zająca system porusza się do przodu z prędkością 4 km/h i wstecz 2 km/h.
-
5 Klakson
Zarówno wersja z czujnikiem zasilania, jak i z manetką są wyposażone w klakson. Jest on zintegrowany z kokpitem. W istotny sposób przyczynia się do bezpieczeństwa transportu towarów i dlatego jest niezbędny do uzyskania ważnej deklaracji CE.
-
6 Ochrona przed przygnieceniem
Ochrona przed przygnieceniem w przypadku ergonomicznego uchwytu z obrotowymi manetkami jest realizowana za pomocą wrażliwego na nacisk przycisku grzybkowego. Jeśli przycisk dotknie operatora i zostanie przyciśnięty, wózek cofnie się nieco w przeciwnym kierunku. W przypadku ergonomicznego uchwytu z czujnikiem zasilania czujnik ten pełni funkcję zabezpieczenia przed zakleszczeniem. Uchwyt może wykryć bardzo małe siły (przy 1000 kg wymagane jest maks. 28 N).