ErgoMove® 1000
Kokpit
Ergonomiczny uchwyt został zaprojektowany we współpracy z Institute for Materials Handling Technology w Stuttgarcie i Heilbronn College, aby sprostać wymagającym standardom ergonomii. Do ErgoMove® 1000 dostępne są dwie różne wersje ergonomicznego uchwytu. Pierwsza posiada system czujników zasilania. Drugi posiada dwie obrotowe manetki.
Ergonomiczny uchwyt – wersje
-
1 Intuicyjne sterowanie
Ergonomiczny uchwyt ze zintegrowanym czujnikiem zasilania wykrywa siłę użytą przez operatora w dwóch wymiarach: przód/tył, lewo/prawo. Siła ta jest przekształcana w sygnały sterujące, które wspomagają kierowanie. To z kolei zapewnia prostą i intuicyjną obsługę. Kokpit z dwoma obrotowymi manetkami umożliwia sterowanie napędzanymi zestawami kołowymi za pomocą manetek. W tej wersji silniki są sterowane synchronicznie, gdy są obsługiwane jedną ręką, i indywidualnie, gdy obsługiwane są dwiema rękami. Obsługa dwiema rękami ułatwia manewrowanie ładunkami, nawet w ograniczonych przestrzeniach.
-
2 Zwalnianie awaryjne
W razie potrzeby do zwolnienia hamulca czuwakowego można użyć przełącznika kluczykowego. Umożliwia to przemieszczanie wózka bez zasilania.
-
3 Wskaźnik poziomu akumulatora (a) i akumulatory wymienne (b)
Jednostka akumulatorowa ma standardowe akumulatory wymienne, które można szybko wymienić za pomocą prostego mechanizmu wtykowego. Dzięki temu zapewniona jest ciągła praca.
-
4 Tryb „Żółw” / „Zając”
W trybie żółwia system porusza się do przodu z prędkością 2 km/h i wstecz 2 km/h.
W trybie zająca system porusza się do przodu z prędkością 4 km/h i wstecz 2 km/h.
-
5 Klakson
Zarówno wersja z czujnikiem zasilania, jak i z manetką są wyposażone w klakson. Jest on zintegrowany z kokpitem. W istotny sposób przyczynia się do bezpieczeństwa transportu towarów i dlatego jest niezbędny do uzyskania ważnej deklaracji CE.
-
6 Ochrona przed przygnieceniem
Ochrona przed przygnieceniem w przypadku ergonomicznego uchwytu z obrotowymi manetkami jest realizowana za pomocą wrażliwego na nacisk przycisku grzybkowego. Jeśli przycisk dotknie operatora i zostanie przyciśnięty, wózek cofnie się nieco w przeciwnym kierunku. W przypadku ergonomicznego uchwytu z czujnikiem zasilania czujnik ten pełni funkcję zabezpieczenia przed zakleszczeniem. Uchwyt może wykryć bardzo małe siły (przy 1000 kg wymagane jest maks. 28 N).