Wyzwania i możliwości
Trzy pytania do Manuela Kraibühlera, nowego CSO w Blickle
Panie Kraibühler, jako Chief Sales Officer (CSO) od początku 2024 roku jest Pan dyrektorem sprzedaży Blickle. Jakie dokładnie są Pana zadania?
Manuel Kraibühler: Jako CSO jestem odpowiedzialny za wszystkie globalne działania sprzedażowe w Blickle. Obejmuje to zarządzanie około 300 pracownikami sprzedaży w Rosenfeld i w naszych ponad 20 zagranicznych oddziałach na pięciu kontynentach. Moim głównym zadaniem jest opracowywanie i wdrażanie wraz z kierownictwem globalnej strategii sprzedaży i związanych z nią działań marketingowych. Ustalamy cele sprzedażowe i marketingowe, identyfikujemy nowe możliwości rynkowe i koordynujemy globalne działania w celu generowania dalszego wzrostu.
Obecnie istnieje wiele globalnych wyzwań w stale zmieniającym się środowisku gospodarczym. W jaki sposób wpływa to na Blickle?
Manuel Kraibühler: Rzeczywiście stoimy również w obliczu niepewności, takich jak konflikty handlowe i napięcia polityczne, które mogą mieć wpływ na naszą działalność. Aby być niezależnym od tych czynników, polegamy na elastyczności i zdolności do adaptacji. Trzy strategiczne podejścia są dla nas szczególnie ważne: dywersyfikacja geograficzna i produktowa, a także inwestycje w technologie i innowacje. Dywersyfikacja geograficzna umożliwia nam rozproszenie naszej obecności na wielu rynkach w celu zminimalizowania ryzyka związanego z uzależnieniem od jednego rynku lub regionu. Osiągamy to poprzez wchodzenie na nowe rynki, takie jak Japonia czy Kolumbia. Ponadto mamy bardzo szerokie portfolio produktów, które są wykorzystywane w wielu branżach - od intralogistyki i technologii przenośników po inżynierię mechaniczną. Ta dywersyfikacja na poziomie produktów zapewnia, że jesteśmy mniej podatni na wahania w poszczególnych sektorach. Jednocześnie nadal intensywnie inwestujemy w technologię i innowacje, w szczególności w cyfryzację i automatyzację w środowisku produkcyjnym i procesach sprzedaży.
Blickle ma już ugruntowaną pozycję globalnego lidera rynku. Niemniej jednak, gdzie widzisz dalszy potencjał wzrostu i innowacji w nadchodzących latach?
Manuel Kraibühler: To prawda, że mamy już wiodącą pozycję na światowym rynku, ale w żadnym wypadku nie oznacza to, że spoczywamy na laurach. Wręcz przeciwnie - postrzegamy to jako motywację do codziennego udowadniania naszym klientom swojej wartości. W rzeczywistości widzę ogromne możliwości w nadchodzących latach. Naszym największym wyzwaniem i jednocześnie szansą jest dokończenie transformacji z firmy europejskiej w globalną. Widzę potencjał wzrostu w szczególności w Ameryce Północnej i Azji, oprócz ekspansji rynków europejskich. Rynki te mają kluczowe znaczenie dla naszej przyszłej ekspansji i planujemy znacznie zwiększyć naszą obecność w tych regionach dzięki produktom „Made in Germany”. Kolejnym kluczowym aspektem naszego przyszłego kierunku jest postęp cyfryzacji. Wykorzystanie sztucznej inteligencji odgrywa tutaj ważną rolę. Nie ma to jednak wpływu na osobisty kontakt z naszymi klientami, który pozostaje priorytetem dla nas jako firmy rodzinnej. Dzięki naszej globalnej sieci sprzedaży oferujemy naszym klientom na całym świecie osobę kontaktową, która może zapewnić fachowe wsparcie przy wyborze odpowiedniego koła lub zestawu kołowego.
Bardzo dziękuję za wywiad, panie Kraibühler, i życzę powodzenia w roli CSO!